Articles

The group's publications in journals over the last 5 years are shown below. To consult previous publications, please access the journal publication history.

  • Use of Instagram As An Educational Tool with Pre-Service Teachers and the Impact on Digital Competence in Communication and Collaboration
    • DOI: https://doi.org/10.3390/educsci15020149
    • Education Sciences vol. 15 num. 2 (pags 1 - 15)
    • Martínez- Domingo, José Antonio / Aznar-Díaz, Inmaculada / Romero Rodríguez, José María / Victoria , Juan José
  • Programas de Entrenamiento y Recursos Tecnológicos en la Mejora de la Comprensión Lectora en Educación Primaria
    • DOI: http://dx.doi.org/10.4067/s0718-07642024000200049
    • Información Tecnológica vol. 35 num. 3 (pags 49 - 60)
    • Berral Ortiz, Blanca / Cáceres-Reche, María Pilar / Romero Rodríguez, José María / Alonso-García, Santiago
  • Didactic Impact of Educational Robotics on the Development of Stem Competence: a Systematic Review and Meta-Analysis in Primary Education
    • DOI: https://doi.org/10.3389/feduc.2024.1480908
    • Frontiers in Education vol. 9 num. 1480908 (pags 1 - 19)
    • Trapero-González, Irene / Hinojo-Lucena, Francisco Javier / Romero Rodríguez, José María / Martínez Menéndez, Alejandro
  • Effectiveness of Pbl in the Unplugged Computational Thinking of University Students
    • DOI: https://doi.org/10.3390/educsci14070693
    • Education Sciences vol. 14 num. 7
    • Moreno Palma, Natalia / Hinojo-Lucena, Francisco Javier / Romero Rodríguez, José María / Cáceres-Reche, María Pilar
  • A Systematic Review of Digital Competence Evaluation in Higher Education
    • DOI: https://doi.org/10.3390/educsci14111181
    • Education Sciences vol. 14 num. 11 (pags 1 - 19)
    • López-Núñez, Juan Antonio / Alonso-García, Santiago / Victoria , Juan José
  • Mejora de la Competencia Lectoescritora del Alumnado Migrante por Medio de Herramientas Digitales
    • DOI: https://doi.org/10.54988/cv.2024.1.1316
    • Campus Virtuales vol. 13 num. 1 (pags 83 - 91)
    • Cáceres-Reche, María Pilar / Romero Rodríguez, José María / De la Cruz-Campos, Juan Carlos / Berral Ortiz, Blanca
  • Desarrollo del Pensamiento Computacional -Desenchufado- mediante Resolución de Problemas: una Revisión Sistemática y Meta-Análisis
    • DOI: https://doi.org/10.35869/reined.v22i3.5755
    • Revista de Investigación en Educación vol. 22 num. 3 (pags 390 - 405)
    • Moreno Palma, Natalia / Hinojo-Lucena, Francisco Javier / Romero Rodríguez, José María / Ramos, Magdalena
  • Adicción a los Videojuegos entre la Población Adolescente de Andalucía.
    • DOI: https://doi.org/10.54790/rccs.89
    • Revista Centra de Ciencias Sociales vol. 3 num. 2 (pags 11 - 30)
    • Ayllón-Salas, Patricia / Lorenzo-Martín, Manuel Enrique / Camuñas-García, Daniel / Hinojo-Lucena, Francisco Javier
  • Influencia de la Realidad Virtual en el Rendimiento Académico en Educación Secundaria a Través de un Meta-Análisis
    • DOI: https://doi.org/10.12795/pixelbit.104279
    • Pixel-Bit: Revista de Medios y Educación vol. 71
    • Victoria , Juan José / Fuentes-Cabrera, Arturo / Fernández Cerero, Jose / Sadio-Ramos, Fernando José
  • An Intervention to Improve Social and Emotional Learning among Students at Risk of Social Exclusion
    • DOI: doi.org/10.5944/educxx1.34579
    • Educación XXI vol. 1 num. 27 (pags 303 - 322)
    • Fernández-Martín, Francisco Domingo / Hinojo-Lucena, Francisco Javier / Aznar-Díaz, Inmaculada / Cáceres-Reche, María Pilar
  • The Reality of the Gamification Methodology in Primary Education: a Systematic Review
    • DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijer.2024.102481
    • International Journal of Educational Research vol. 128 num. 102481 (pags 1 - 26)
    • Romero Rodríguez, José María / Martínez Menéndez, Alejandro / Victoria , Juan José / Alonso-García, Santiago
  • Analysis of Self-Perceived Digital Competences in Future Educators: a Study at the University of Granada
    • DOI: https://doi.org/10.3926/jotse.2521
    • Journal of Technology and Science Education vol. 14 num. 1 (pags 4 - 15)
    • Alonso-García, Santiago / Victoria , Juan José / Berral Ortiz, Blanca / Martínez- Domingo, José Antonio
  • Analysis of Self-Perceived Digital Competences in Future Educatorsa Study at the University of Granada
    • DOI: https://doi.org/10.3926/jotse.2521
    • Journal of Technology and Science Education vol. 14 num. 1 (pags 4 - 15)
    • Alonso-García, Santiago / Victoria , Juan José
  • Influencia del E-Liderazgo Pedagógico en la Mejora del Rendimiento Académico Universitario
    • DOI: https://doi.org/10.47553/rifop.v99i38.2.100174
    • Revista Interuniversitaria de Formación del Profesorado vol. 99 num. 38.2 (pags 203 - 222)
    • Palomino-Fernández, José Manuel / Cáceres-Reche, María Pilar / Alonso-García, Santiago / Lara Lara, Fernando
  • Teachers- Perceptions and Experiences with Mobile Apps to Enhance Literacy Skills in the Classroom
    • DOI: https://doi.org/10.30827/portalin.viXI.30130
    • Porta Linguarum num. 11 (pags 61 - 74)
    • Cáceres-Reche, María Pilar / Trujillo-Torres, Juan Manuel / Romero Rodríguez, José María / Berral Ortiz, Blanca
  • Análise de Provas Avaliativas sobre a Eficácia Do E-Liderança No Ensino Superior
    • DOI: 10.1590/1983- 3652.2023.41988
    • Texto Livre: Linguagem e Tecnologia vol. 16 num. e41988 (pags 1 - 28)
    • Palomino-Fernández, José Manuel / Cáceres-Reche, María Pilar / Ramos, Magdalena / Berral Ortiz, Blanca
  • Ana-Lisis de Evidencias Evaluativas ante la Efectividad del E-Liderazgo en Educacio-N Superior
    • DOI: 10.1590/1983-3652.2023.41988
    • Texto Livre: Linguagem e Tecnologia vol. 16 (pags 1 - 22)
    • Palomino-Fernández, José Manuel / Cáceres-Reche, María Pilar / Ramos, Magdalena / Berral Ortiz, Blanca
  • Student Evaluation of Teacher Digitals Skills at Granada University
    • DOI: https://doi.org/10.3389/feduc.2022.1069245
    • Frontiers in Education vol. 7 (pags 1 - 10)
    • Alonso-García, Santiago / Victoria , Juan José / García-Sempere, Pablo / Lara Lara, Fernando
  • Analysis of a Forced Blended-Learning Program in Social Sciences Higher Education During the Covid-19 Post-Pandemic
    • DOI: 10.1108/ET-06-2022-0246
    • Education and Training vol. 65 num. 2 (pags 298 - 311)
    • Jesús-Gómez, Cosme / Hinojo-Lucena, Francisco Javier / Moreno -Vera, Juan Ramón / Alonso-García, Santiago / Trujillo-Torres, Juan Manuel
  • Fatiga Digital en Estudiantes Universitarios Como Consecuencia de la Enseñanza Online durante la Pandemia Covid-19
    • DOI: https://doi.org/10.5944/educxx1.34530
    • Educación XXI vol. 26 num. 2 (pags 165 - 184)
    • Romero Rodríguez, José María / Hinojo-Lucena, Francisco Javier / Kopecký, Kamil / García, Abel
  • Docencia Digital. Competencias Específicas en Profesores Universitarios
    • DOI: 10.25267/Hachetetepe.2023.i26.1104
    • Hachetetepé: Revista Científica de Educación y Comunicación num. 26 (pags 1 - 11)
    • Roque, Yosbanys / Alonso-García, Santiago / Cañas-Lucendo, Manuel / Pilco -Guadalupe, Gina Alexandra
  • Competencias Digitales Docentes en la Educación Superior. un Análisis Bibliométrico
    • DOI: 10.25267/Hachetetepe.2023.i26.1103
    • Hachetetepé: Revista Científica de Educación y Comunicación num. 26 (pags 1 - 25)
    • De la Cruz-Campos, Juan Carlos / Santos- Villalba, María Jesús / Alcalá del Olmo, María José / Victoria , Juan José
  • Inclusive Active Methodologies in Spanish Higher Education During the Pandemic
    • DOI: https://doi.org/10.3390/soc13020029
    • Societies vol. 13 num. 2 (pags 1 - 14)
    • Lara Lara, Fernando / Santos- Villalba, María Jesús / Berral Ortiz, Blanca / Martínez- Domingo, José Antonio
  • El Pra-Cticum en Contextos de Ensen-Anzas No Presenciales. Investigacio-N desde la Pra-Ctica
    • DOI: https://doi.org/10.4995/redu.2023.17929
    • Redu. Revista de Docencia Universitaria vol. 21 num. 1 (pags 167 - 168)
    • Cáceres-Reche, María Pilar / Berral Ortiz, Blanca
  • Effectiveness of Educational Leadership Through Directors- Performance in Online Higher Education. the Biggest Online University in Spain
    • DOI: 10.1108/LODJ-02-2023-0055
    • Leadership & Organization Development Journal (pags 1 - 21)
    • Palomino-Fernández, José Manuel / Cáceres-Reche, María Pilar / Lara-Lara, Fernando / Berral Ortiz, Blanca
  • Aprendizaje de las Sucesiones a Través del Uso de una Notación de Consenso
    • Epsilon: Revista de la Sociedad Andaluza de Educación Matemática "Thales" num. 114 (pags 83 - 98)
    • Moreno Palma, Natalia
  • Perfil Profesional del Grado en Pedagogía. Análisis de las Percepciones Universitarias
    • DOI: http://dx.doi.org/10.4067/S0718-50062022000100197
    • Formación Universitaria vol. 15 num. 1 (pags 197 - 208)
    • Tallón-Rosales, Susana / Cáceres-Reche, María Pilar / Gómez , Gerardo / Rodríguez-Jiménez, Carmen
  • Sexting in Times of Confinement. An Analysis of Sending Online Sexual Content Before and During Covid-19 Pandemic Amongst University Students
    • DOI: https://doi.org/10.17646/KOME.75672.84
    • Kome: An International Journal of Pure Communication Inquiry vol. 10 num. 1 (pags 19 - 31)
    • Romero Rodríguez, José María / Aznar-Díaz, Inmaculada / Hinojo-Lucena, Francisco Javier / Gómez , Gerardo
  • Steam in Primary Education. Impact on Linguistic and Mathematical Competences in a Disadvantaged Context
    • DOI: https://doi.org/10.3389/feduc.2022.792656
    • Frontiers in Education vol. 7 (pags 1 - 14)
    • Dúo, Pablo / Hinojo-Lucena, Francisco Javier / Moreno-Guerrero, Antonio-José / López-Núñez, Juan Antonio
  • School Dropouts in Spain: a Systematic Review
    • DOI: 10.3389/feduc.2022.1083774
    • Frontiers in Education vol. 7 (pags 1 - 8)
    • Berral Ortiz, Blanca / Ramos, Magdalena / Lara Lara, Fernando / Moreno Palma, Natalia
  • Educational Challenges of Higher Education: Validation of the Information Competence Scale for University Students (Ics-Us)
    • DOI: https://doi.org/10.3390/educsci12010014
    • Education Sciences vol. 12 num. 1 (pags 14 - )
    • Gómez , Gerardo / Hinojo-Lucena, Francisco Javier / Fernández-Martín, Francisco Domingo / Romero Rodríguez, José María
  • An Explanatory Modelof Problematic Internetuse of Southern Spanishuniversity Students
    • DOI: https://doi.org/10.1177/0894439321998650
    • Social Science Computer Review vol. 40 num. 5 (pags 1171 - 1185)
    • Romero Rodríguez, José María / Marín-Marín, José-Antonio / Hinojo-Lucena, Francisco Javier / Gómez , Gerardo
  • Digitalización de la Universidad por Covid-19: Impacto en el Aprendizaje y Factores Psicosociales de los Estudiantes
    • DOI: https://doi.org/10.5944/ried.25.2.32660
    • Revista Iberoamericana de Educación a Distancia vol. 25 num. 2 (pags 153 - 172)
    • Romero Rodríguez, José María / Hinojo-Lucena, Francisco Javier / Aznar-Díaz, Inmaculada / Gómez , Gerardo
  • Práctica, Formación y Competencia Docente en el Ejercicio de la Modalidad Académica Virtual
    • DOI: https://doi.org/10.47553/rifop.v98i36.2.93778
    • Revista Interuniversitaria de Formación del Profesorado vol. 98 num. 36.2 (pags 51 - 62)
    • Roque-Herrera, Yosbanys / Valdiviezo-Maygua, Mónica Alexandra / Romero Rodríguez, José María / Alonso-García, Santiago
  • Estudio sobre la Animación a la Lectura en el Alumnado de Educación Primaria en un Contexto Socialmente Desfavorecido
    • DOI: ttps://doi.org/10.47553/rifop.v98i36.2.93922
    • Revista Interuniversitaria de Formación del Profesorado vol. 98 num. 36.2 (pags 11 - 28)
    • Ramos, Magdalena / Cáceres-Reche, María Pilar / Martínez- Domingo, José Antonio / Berral Ortiz, Blanca
  • Challenges and Trends in the Use of Technology by Hearing Impaired Students in Higher Education
    • DOI: 10.3233/TAD-220372
    • Technology and Disability vol. 34 num. 2 (pags 101 - 111)
    • Fernandez-Batanero, Jose Maria / Montenegro Rueda, Marta / Fernández Cerero, Jose / Alonso-García, Santiago
  • Sustainable Experiences Applied in the Teaching of Physical Education
    • DOI: http://doi.org/10.5281/zenodo.7346939
    • Education, Sport, Health and Physical Activity (Eshpa) vol. 6 num. 2 (pags 208 - 226)
    • De la Cruz-Campos, Juan Carlos / Rodríguez-Jiménez, Carmen / Martínez- Domingo, José Antonio / Berral Ortiz, Blanca
  • Las Competencias Lectoras del Alumnado de Educación Primaria en Riesgo de Exclusión Social: Análisis de la Producción Científica
    • DOI: http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07642021000300089
    • Información Tecnológica vol. 32 num. 3 (pags 89 - 100)
    • Ramos, Magdalena / Cáceres-Reche, María Pilar / Marín-Marín, José-Antonio / Rodríguez-Jiménez, Carmen
  • Educar para el Desarrollo Sostenible en el Contexto Universitario: un Análisis Bibliométrico
    • DOI: http://dx.doi.org/10.4067/S0718-50062021000300085
    • Formación Universitaria vol. 14 num. 3 (pags 85 - 94)
    • Rodríguez-Jiménez, Carmen
  • Educar para el Desarrollo Sostenible en el Contexto Universitario: un Análisis Bibliométrico
    • DOI: http://dx.doi.org/10.4067/S0718-50062021000300085
    • Formación Universitaria vol. 14 num. 3 (pags 85 - 94)
    • Alcalá del Olmo, María José / Rodríguez-Jiménez, Carmen / Santos- Villalba, María Jesús / Gómez , Gerardo
  • La Formación Digital Docente
    • Trances: Transmisión del Conocimiento Educativo y de la Salud vol. 13 num. 5 (pags 193 - 207)
    • Berral Ortiz, Blanca / Ávalos, Inmaculada / Victoria, Juan José
  • La Atención a la Diversidad desde los Centros Educativos.
    • Trances: Transmisión del Conocimiento Educativo y de la Salud vol. 13 num. 5 (pags 181 - 192)
    • Ávalos, Inmaculada / Berral Ortiz, Blanca
  • Análisis sobre la Productividad en Torno a la Alfabetización Informacional en la Etapa de Educación Superior
    • DOI: https://doi.org/10.35699/1983-3652.2021.33694
    • Texto Livre: Linguagem e Tecnologia vol. 14 num. 2 (pags 1 - 13)
    • Gómez , Gerardo / Hinojo-Lucena, Francisco Javier / Aznar-Díaz, Inmaculada / Romero Rodríguez, José María
  • Tecnología Educativa para la Agenda 2030: Objetivos de Desarrollo Sostenible (Ods) ante la Pandemia
    • DOI: https://periodicos.ufmg.br/index.php/textolivre/article/view/34883
    • Texto Livre: Linguagem e Tecnologia vol. 14 num. 2 (pags e34883 - )
    • Alonso-García, Santiago / Romero Rodríguez, José María / Marín-Marín, José-Antonio / Sadio-Ramos, Fernando José
  • El Impacto del Estado de Alarma Decretado por la Covid-19 en la Inclusión Educativa
    • DOI: 10.35699/1983-3652.2021.34204
    • Texto Livre: Linguagem e Tecnologia vol. 14 num. 2 (pags 1 - 11)
    • Cáceres-Reche, María Pilar / Marín-Marín, José-Antonio / Ramos, Magdalena / Berral Ortiz, Blanca
  • Mobile Learning in Pre-Service Teacher Education: Perceived Usefulness of Ar Technology in Primary Education
    • DOI: https://doi.org/10.3390/educsci11060275
    • Education Sciences vol. 11 num. 6 (pags 1 - 9)
    • Gómez , Gerardo / Hinojo-Lucena, Francisco Javier / Alonso-García, Santiago / Romero Rodríguez, José María
  • Student Leadership at the University: An Explanatory Model
    • DOI: https:// doi.org/10.3390/educsci11110703
    • Education Sciences vol. 11 (pags 1 - 9)
    • Cáceres-Reche, María Pilar / López-Gómez, Miguel / Sadio-Ramos, Fernando José / Berral Ortiz, Blanca / Martínez- Domingo, José Antonio
  • Competencia Digital Docente y el Uso de la Realidad Aumentada en la Enseñanza de Ciencias en Educación Secundaria Obligatoria
    • DOI: 10.12795/revistafuentes.2021.v23.i1.12050
    • Revista Fuentes vol. 23 num. 1 (pags 108 - 124)
    • Moreno-Guerrero, Antonio-José / Rodríguez-García, Antonio-Manuel / Ramos, Magdalena / Rodríguez-Jiménez, Carmen
  • Instagram Use As a Multimedia Platform for Sharing Images and Videos: Links to Smartphone Addiction and Self-Esteem
    • DOI: 10.1109/MMUL.2020.3024182
    • IEEE Multimedia vol. 28 num. 1 (pags 48 - 55)
    • Hinojo-Lucena, Francisco Javier / Aznar-Díaz, Inmaculada / Cáceres-Reche, María Pilar / Trujillo-Torres, Juan Manuel / Romero Rodríguez, José María
  • Nomophobia and the Influence of Time to Rest among Nursing Students. a Descriptive, Correlational and Predictive Research
    • DOI: https://doi.org/10.1016/j.nepr.2021.103025
    • Nurse Education in Practice vol. 52 (pags 1 - 7)
    • Moreno-Guerrero, Antonio-José / Hinojo-Lucena, Francisco Javier / Trujillo-Torres, Juan Manuel / Rodríguez-García, Antonio-Manuel
  • Uso de los Dispositivos Móviles en Educación Superior: Relación con el Rendimiento Académico y la Autorregulación del Aprendizaje
    • DOI: https://doi.org/10.5209/rced.70180
    • Revista Complutense de Educación vol. 32 num. 3 (pags 327 - 335)
    • Romero Rodríguez, José María / Aznar-Díaz, Inmaculada / Hinojo-Lucena, Francisco Javier / Gómez , Gerardo
  • Uso Problemático de Internet y Variables Psicológicas o Físicas en Estudiantes Universitarios
    • DOI: https://doi.org/10.24320/redie.2021.23.e13.3167
    • Revista Electronica de Investigacion Educativa vol. 23 num. e13 (pags 1 - 17)
    • Hinojo-Lucena, Francisco Javier / Aznar-Díaz, Inmaculada / Trujillo-Torres, Juan Manuel / Romero Rodríguez, José María
  • Gamificación por Insignias para la Igualdad y Equidad de Género en Educación Superior
    • DOI: https://revistaprismasocial.es/article/view/3745
    • Prisma Social num. 35 (pags 184 - 198)
    • Hinojo-Lucena, Francisco Javier / Gómez , Gerardo / Marín-Marín, José-Antonio / Romero Rodríguez, José María
  • Gamificación en Educación Superior. Revisión de Experiencias Realizadas en España en los Últimos Años
    • DOI: 10.25267/hachetetepe.2021.i23.2205
    • Hachetetepé: Revista Científica de Educación y Comunicación num. 23 (pags 1 - 21)
    • Alonso-García, Santiago / Martínez- Domingo, José Antonio / Berral Ortiz, Blanca / De la Cruz-Campos, Juan Carlos
  • Gamification in Higher Education. Review of Experiences Carried Out in Spain in Recent Years
    • DOI: 10.25267/Hachetetepe.2021.i23.2205
    • Hachetetepé: Revista Científica de Educación y Comunicación num. 23 (pags 1 - 21)
    • Alonso-García, Santiago / Martínez- Domingo, José Antonio / Berral Ortiz, Blanca / De la Cruz-Campos, Juan Carlos
  • Análisis de los Canales de Youtube Como Influencers del Aprendizaje en Educación Primaria
    • DOI: 10.48082/espacios-a21v42v03p10
    • Espacios vol. 42 num. 3 (pags 130 - 145)
    • Martínez- Domingo, José Antonio / Trujillo-Torres, Juan Manuel / Rodríguez-Jiménez, Carmen / Berral Ortiz, Blanca / Romero Rodríguez, José María
  • Family Violence in the Educational Context: a Bibliometric Study
    • DOI: https://doi.org/10.5539/ass.v17n2p44
    • Asian Social Science vol. 17 num. 2 (pags 44 - 53)
    • Gómez , Gerardo / Santos- Villalba, María Jesús / Rodríguez-Jiménez, Carmen / Alcalá del Olmo, María José
  • Family Violence in the Educational Context: a Bibliometric Study. Asian Social Science.
    • DOI: 10.5539 / ass.v17n2p44
    • Asian Social Science vol. 17 num. 2 (pags 44 - 53)
    • Gómez , Gerardo / Rodríguez-Jiménez, Carmen / Alcalá del Olmo, María José
  • Comprehensive Development of Infant Education Students Through Flamenco Dance and Interactive Games
    • DOI: http://doi.org/10.5281/zenodo.4141785
    • Education, Sport, Health and Physical Activity (Eshpa) vol. 5 num. 1 (pags 64 - 75)
    • Campos Soto , María Natalia / Berral Ortiz, Blanca / Moreno-Guerrero, Antonio-José / López Belmonte, Jesús
  • Análisis Bibliométrico sobre Inspección Educativa en la Base de Datos Web of Science
    • DOI: https://doi.org/10.15366/reice2020.18.1.005
    • Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación vol. 18 num. 1 (pags 83 - 103)
    • Moreno-Guerrero, Antonio-José / Romero Rodríguez, José María / Ramos, Magdalena / Alonso-García, Santiago
  • Sharenting: Adicción a Internet, Autocontrol y Fotografías Online de Menores
    • DOI: https://doi.org/10.3916/C64-2020-09
    • Comunicar vol. 28 num. 64 (pags 97 - 108)
    • Hinojo-Lucena, Francisco Javier / Aznar-Díaz, Inmaculada / Cáceres-Reche, María Pilar / Trujillo-Torres, Juan Manuel / Romero Rodríguez, José María
  • Sharenting: Internet Addiction, Self-Control and Online Potos of Underage Children
    • DOI: 10.3916/C64-2020-09
    • Comunicar vol. 64 num. 2020-3 (pags 97 - 108)
    • Hinojo-Lucena, Francisco Javier / Aznar-Díaz, Inmaculada / Cáceres-Reche, María Pilar / Trujillo-Torres, Juan Manuel
  • La Carrera Docente Universitaria en España: Perspectiva Profesional de los Contratados Predoctorales Fpu y Fpi
    • DOI: https://doi.org/10.6018/reifop.410421
    • Revista Electrónica Interuniversitaria de Formación del Profesorado vol. 23 num. 3 (pags 1 - 16)
    • Hinojo-Lucena, Francisco Javier / Aznar-Díaz, Inmaculada / Rodríguez-García, Antonio-Manuel / Romero Rodríguez, José María
  • Flipped Learning y Competencia Digital: una Conexión Docente Necesaria para su Desarrollo en la Educación Actual
    • DOI: https://doi.org/10.6018/reifop.422971
    • Revista Electrónica Interuniversitaria de Formación del Profesorado vol. 23 num. 2 (pags 127 - 141)
    • Pozo, José Santiago / López Belmonte, Jesús / Moreno-Guerrero, Antonio-José / Hinojo-Lucena, Francisco Javier
  • Análisis de Percepciones del Estudiantado del Máster de Secundaria Respecto a las Competencias Profesionales del Docente
    • DOI: https://doi.org/10.6018/reifop.418601
    • Revista Electrónica Interuniversitaria de Formación del Profesorado vol. 23 num. 2 (pags 81 - 93)
    • Sola-Reche, Jose María / Marín-Marín, José-Antonio / Alonso-García, Santiago / Gómez , Gerardo
  • Competencia Digital de la Inspección Educativa en el Tratamiento del Big Data
    • DOI: http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07642020000300185
    • Información Tecnológica vol. 31 num. 3 (pags 185 - 198)
    • Moreno-Guerrero, Antonio-José / López Belmonte, Jesús / Rodríguez-Jiménez, Carmen / Ramos, Magdalena
  • Conceptualización de Flipped Classroom y Experiencias del Método desde la Praxis
    • Trances: Transmisión del Conocimiento Educativo y de la Salud vol. 12 num. 4 (pags 954 - 970)
    • Berral Ortiz, Blanca / Ávalos, Inmaculada / Victoria -Maldonado, Juan José
  • La Brecha Digital Como Factor de Exclusión del Sistema Educativo
    • Trances: Transmisión del Conocimiento Educativo y de la Salud vol. 12 num. 6 (pags 872 - 890)
    • Ávalos, Inmaculada / Berral Ortiz, Blanca
  • B-Learning in Basic Vocational Training Students for the Development of the Module of Applied Sciences I
    • DOI: 10.3390/math8071102
    • Mathematics vol. 8 num. 7 (pags 1 - 13)
    • Hinojo-Lucena, Francisco Javier / Trujillo-Torres, Juan Manuel / Marín-Marín, José-Antonio / Rodríguez-Jiménez, Carmen
  • E-Learning in the Teaching of Mathematics: An Educational Experience in Adult High School
    • DOI: https://doi.org/10.3390/math8050840
    • Mathematics vol. 8 num. 5 (pags 1 - 16)
    • Moreno-Guerrero, Antonio-José / Aznar-Díaz, Inmaculada / Cáceres-Reche, María Pilar / Alonso-García, Santiago
  • Social Appropriation of Knowledge As a Key Factor for Local Development and Open Innovation: a Systematic Review
    • DOI: https://doi.org/10.3390/joitmc6020044
    • Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity vol. 6 num. 2 (pags 44 - )
    • Romero Rodríguez, José María / Aznar-Díaz, Inmaculada / Hinojo-Lucena, Francisco Javier
  • The Contribution of the Flipped Classroom Method to the Development of Information Literacy: a Systematic Review
    • DOI: https://doi.org/10.3390/su12187273
    • Sustainability vol. 12 (pags 7273 - )
    • Gómez , Gerardo / Hinojo-Lucena, Francisco Javier / Cáceres-Reche, María Pilar / Ramos, Magdalena
  • Scientific Performance and Mapping of the Term Stem in Education on the Web of Science
    • DOI: https://doi.org/10.3390/su12062279
    • Sustainability vol. 12 num. 6 (pags 1 - 20)
    • Hinojo-Lucena, Francisco Javier / Dúo, Pablo / Ramos, Magdalena / Rodríguez-Jiménez, Carmen / Moreno-Guerrero, Antonio-José
  • Education and Diet in the Scientific Literature: a Study of the Productive, Structural, and Dynamic Development in Web of Science
    • DOI: https://doi.org/10.3390/su12124838
    • Sustainability vol. 12 num. 12 (pags 1 - 17)
    • López-Núñez, Juan Antonio / López Belmonte, Jesús / Moreno-Guerrero, Antonio-José / Ramos, Magdalena / Hinojo-Lucena, Francisco Javier
  • Active Methodologies in the Training of Future Health Professionals: Academic Goals and Autonomous Learning Strategies
    • DOI: https://doi.org/10.3390/su12041485
    • Sustainability vol. 12 num. 1485 (pags 1 - 12)
    • Roque-Herrera , Yosbanys / Zagalaz-Sanchez, Maria Luisa / Valdivia-Moral, Pedro Ángel / Marín-Marín, José-Antonio / Alonso-García, Santiago
  • Educational Innovation in Higher Education: Use of Role Playing and Educational Video in Future Teachers- Training
    • DOI: https://doi.org/10.3390/su12062558
    • Sustainability vol. 12 num. 6 (pags 1 - 14)
    • Moreno-Guerrero, Antonio-José / Rodríguez-Jiménez, Carmen / Gómez , Gerardo / Ramos, Magdalena
  • Tecnologías del Aprendizaje: Teorías, Metodologías y Procesos Didácticos para Favorecer el Aprendizaje de los Estudiantes del Siglo XXI
    • Texto Livre: Linguagem e Tecnologia vol. 13 num. 3 (pags 1 - 2)
    • Romero Rodríguez, José María / Alonso-García, Santiago
  • Digital Security Education: Bibliometric Study on Cyberbullying in Web of Science
    • DOI: 10.35699/1983-3652.2020.25110
    • Texto Livre: Linguagem e Tecnologia vol. 13 num. 3 (pags 140 - 160)
    • Rodríguez -Jiménez, Carmen / Trujillo-Torres, Juan Manuel / Moreno-Guerrero, Antonio-José / Alonso-García, Santiago
  • Educación en Seguridad Digital: Estudio Bibliométrico sobre el Cyberbullying en Web of Science
    • DOI: http://dx.doi.org/10.17851/1983-3652.13.3.%25p
    • Texto Livre: Linguagem e Tecnologia vol. 12 num. 3 (pags 1 - 23)
    • Rodríguez-Jiménez, Carmen / Trujillo-Torres, Juan Manuel / Moreno-Guerrero, Antonio-José / Alonso-García, Santiago
    • Web: Leer artículo
  • Augmented Reality As a Resource for Improving Learning in the Physical Education Classroom
    • DOI: https://doi.org/10.3390/ijerph17103637
    • International Journal of Environmental Research and Public Health vol. 17 num. 10 (pags 1 - 14)
    • Moreno-Guerrero, Antonio-José / Alonso-García, Santiago / Ramos, Magdalena / Campos Soto , María Natalia / Gómez , Gerardo
  • Use of Instagram by Pre-Service Teacher Education: Smartphone Habits and Dependency Factors
    • DOI: https://doi.org/10.3390/ijerph17114097
    • International Journal of Environmental Research and Public Health vol. 17 num. 11 (pags 1 - 10)
    • Romero Rodríguez, José María / Rodríguez-Jiménez, Carmen / Ramos, Magdalena / Marín-Marín, José-Antonio / Gómez , Gerardo
  • Internet Addiction in the Web of Science Database: a Review of the Literature with Scientific Mapping
    • DOI: 10.3390/ijerph17082753
    • International Journal of Environmental Research and Public Health vol. 17 num. 2 (pags 1 - 17)
    • Moreno-Guerrero, Antonio-José / Gómez , Gerardo / López Belmonte, Jesús / Rodríguez-Jiménez, Carmen
  • Impact of Problematic Smartphone Use and Instagram Use Intensity on Self-Esteem with University Students from Physical Education
    • DOI: https://doi.org/10.3390/ijerph17124336
    • International Journal of Environmental Research and Public Health vol. 17 num. 12 (pags 4336 - )
    • Romero Rodríguez, José María / Aznar-Díaz, Inmaculada / Marín-Marín, José-Antonio / Soler, Rebeca / Rodríguez-Jiménez, Carmen
  • Whatsapp and Google Drive Influence on Pre-Service Students- Learning
    • DOI: 10.3389/feduc.2020.00152
    • Frontiers in Education vol. 5 (pags 1 - 10)
    • Moreno-Guerrero, Antonio-José / Rodríguez-Jiménez, Carmen / Ramos, Magdalena / Soler, Rebeca / López Belmonte, Jesús
  • Models of Good Teaching Practices for Mobile Learning in Higher Education
    • DOI: https://doi.org/10.1057/s41599-020-0468-6
    • Palgrave Communications vol. 6 num. 80 (pags 1 - 7)
    • Romero Rodríguez, José María / Aznar-Díaz, Inmaculada / Hinojo-Lucena, Francisco Javier / Cáceres-Reche, María Pilar
  • Mobile Learning en las Diferentes Etapas Educativas. una Revisión Bibliométrica de la Producción Científica en Scopus (2007-2017)
    • DOI: https://doi.org/10.12795/revistafuentes.2020.v22.i1.04
    • Revista Fuentes vol. 22 num. 1 (pags 37 - 52)
    • Hinojo-Lucena, Francisco Javier / Aznar-Díaz, Inmaculada / Romero Rodríguez, José María
  • Mobile Learning in Higher Education: Structural Equation Model for Good Teaching Practices
    • DOI: https://doi.org/10.1109/ACCESS.2020.2994967
    • IEEE Access vol. 8 num. 1 (pags 91761 - 91769)
    • Romero Rodríguez, José María / Aznar-Díaz, Inmaculada / Hinojo-Lucena, Francisco Javier / Gómez , Gerardo
  • Analysis of the Determining Factors of Good Teaching Practices of Mobile Learning at the Spanish University. An Explanatory Model
    • DOI: https://doi.org/10.1016/j.compedu.2020.104007
    • Computers & Education vol. 159 num. 104007 (pags 1 - 12)
    • Aznar-Díaz, Inmaculada / Hinojo-Lucena, Francisco Javier / Cáceres-Reche, María Pilar / Romero Rodríguez, José María
  • El Posgrado Universitario Como Formación Inicial del Profesorado. el Caso de la Especialidad de Educación Física de la Universidad de Granada
    • Journal of Sport and Health Research vol. 12 num. 3 (pags 211 - 220)
    • Hinojo-Lucena, Francisco Javier / Marín-Marín, José-Antonio / Ramos, Magdalena / Romero Rodríguez, José María
  • Bibliometric Analysis of Scientific Productivity Around Edge Computing and the Internet of Things
    • DOI: https://doi.org/10.3390/iot1020024
    • Iot vol. 1 num. 2 (pags 436 - 450)
    • Moreno-Guerrero, Antonio-José / Hinojo-Lucena, Francisco Javier / Ramos, Magdalena / Gómez , Gerardo
  • Augmented Reality in Education. a Scientific Mapping in Web of Science
    • DOI: https://doi.org/10.1080/10494820.2020.1859546
    • Interactive Learning Environments (pags 1 - 15)
    • López Belmonte, Jesús / Moreno-Guerrero, Antonio-José / López-Núñez, Juan Antonio / Hinojo-Lucena, Francisco Javier
  • Use of Social Networks for International Collaborations among Medical Students
    • DOI: 10.1016/j.edumed.2018.08.009
    • Educación Médica vol. 21 num. 2 (pags 137 - 141)
    • Hinojo-Lucena, Francisco Javier / Aznar-Díaz, Inmaculada / Cáceres-Reche, María Pilar / Romero Rodríguez, José María
    • Web: Leer artículo
  • El Método Cooperativo Basado en Star Wars para el Desarrollo de la Competencia Social y Cívica
    • Prisma Social num. 30 (pags 47 - 64)
    • Moreno-Guerrero, Antonio-José / Alonso-García, Santiago / Ramos, Magdalena / Rodríguez-Jiménez, Carmen
  • Pedagogical Approaches in the Knowledge Society: the Flipped Classroom Method for the Development of Creativity and Dialogical Learning
    • DOI: https://doi.org/10.3991/ijet.v15i03.11664
    • International Journal of Emerging Technologies in Learning vol. 15 num. 3 (pags 4 - 14)
    • Aznar-Díaz, Inmaculada / Hinojo-Lucena, Francisco Javier / Cáceres-Reche, María Pilar / Romero Rodríguez, José María
  • Efect of the Flipped Classroom and Gamification Methods in the Development of a Didactic Unit on Healthy Habits and Diet in Primary Education
    • DOI: 10.3390/nu12082210
    • Nutrients vol. 12 num. 8
    • Gómez , Gerardo / Marín-Marín, José-Antonio / Romero Rodríguez, José María / Ramos, Magdalena / Rodríguez-Jiménez, Carmen
  • Virtual Reality Treatment for Public Speaking Anxiety in Students. Advancements and Results in Personalized Medicine
    • DOI: 10.3390/jpm10010014
    • Journal of Personalized Medicine vol. 10 num. 14 (pags 1 - 11)
    • Hinojo-Lucena, Francisco Javier / Aznar-Díaz, Inmaculada / Cáceres-Reche, María Pilar / Trujillo-Torres, Juan Manuel / Romero Rodríguez, José María
    • Web: Leer artículo
  • Factor Humano en la Productividad Empresarial: un Enfoque desde el Análisis de las Competencias Transversales
    • DOI: https://doi.org/10.15446/innovar.v30n76.85194
    • Revista Innovar: Revista de Ciencias Administrativas y Sociales vol. 30 num. 76 (pags 51 - 62)
    • Hinojo-Lucena, Francisco Javier / Aznar-Díaz, Inmaculada / Romero Rodríguez, José María
  • Flipped Learning Approach As Educational Innovation in Water Literacy
    • DOI: https://doi.org/10.3390/w12020574
    • Water vol. 12 num. 2 (pags 1 - 13)
    • Moreno-Guerrero, Antonio-José / Romero Rodríguez, José María / López Belmonte, Jesús / Alonso-García, Santiago
  • Analíticas de Aprendizaje en Educación Superior: una Revisión de la Literatura Científica de Impacto Learning Analytics in Higher Education: a Review of Impact Scientific Literature
    • International Journal of Educational Research and Innovation vol. 13 (pags 32 - 46)
    • Cáceres-Reche, María Pilar / Rodríguez-García, Antonio-Manuel / Gómez , Gerardo / Rodríguez-Jiménez, Carmen
  • Evolución e Incidencia, en Wos, de la Diversidad en el Ámbito Educativo
    • DOI: https://doi.org/10.5944/reop.vol.31.num.2.2020.27986
    • Revista Española de Orientación y Psicopedagogía vol. 31 num. 2 (pags 56 - 77)
    • Moreno-Guerrero, Antonio-José / Ortiz-Molina, María Angustias / Sadio-Ramos, Fernando José / Alonso-García, Santiago
    • Web: Leer artículo
  • Considerations on the Implications of the Internet of Things in Spanish Universities: the Usefulness Perceived by Professors
    • DOI: https://doi.org/10.3390/fi12080123
    • Future Internet vol. 12 num. 8 (pags 123 - )
    • Romero Rodríguez, José María / Alonso-García, Santiago / Marín-Marín, José-Antonio / Gómez , Gerardo
  • The Impact of Term Fake News on the Scientific Community. Scientific Performance and Mapping in Web of Science
    • DOI: https://doi.org/10.3390/socsci9050073
    • Social Sciences vol. 9 num. 5 (pags 1 - 17)
    • Alonso-García, Santiago / Gómez , Gerardo / Sanz-Prieto, Mariano / Moreno-Guerrero, Antonio-José / Rodríguez-Jiménez, Carmen
  • Interés y Motivación del Estudiantado de Educación Secundaria en el Uso de Aurasma en el Aula de Educación Física
    • DOI: https://doi.org/10.47197/retos.v38i38.76832
    • Retos: Nuevas Tendencias en Educación Física, Deporte y Recreación num. 38 (pags 333 - 340)
    • Moreno-Guerrero, Antonio-José / Rodríguez-Jiménez, Carmen / Ramos, Magdalena / Sola-Reche, José María
  • La Trascendencia de la Realidad Aumentada en la Motivación Estudiantil. una Revisión Sistemática y Meta-Análisis
    • DOI: https://doi.org/10.17163/alt.v15n1.2020.03
    • Alteridad: Revista de Educación vol. 15 num. 1 (pags 36 - 46)
    • Gómez , Gerardo / Rodríguez-Jiménez, Carmen / Marín-Marín, José-Antonio
  • Evolución e Incidencia de la Enseñanza de Lenguas en la Comunidad Científica
    • DOI: https://doi.org/10.15366/riejs2020.9.2.0**
    • Revista Internacional de Educación para la Justicia Social vol. 9 num. 2 (pags 1 - 21)
    • Moreno-Guerrero, Antonio-José / Fernández, Mª Aránzazu / Ramos, Magdalena / Rodríguez-Jiménez, Carmen
  • Percepciones Docentes sobre el Blended Learning en las Cooperativas de Enseñanza del Sur de España
    • DOI: 10.22507/rli.v17n1a18
    • Revista Lasallista de Investigación vol. 17 num. 1 (pags 161 - 176)
    • López Belmonte, Jesús / Pozo, José Santiago / Fuentes-Cabrera, Arturo / Rodríguez-Jiménez, Carmen
  • Sexting among University Students: Links to Internet Addiction and Psychological Variables
    • DOI: https://doi.org/10.4303/jdar/236105
    • Journal of Drug and Alcohol Research vol. 9 (pags 1 - 16)
    • Gómez , Gerardo / Romero Rodríguez, José María / Rodríguez-Jiménez, Carmen / Ramos, Magdalena